Masterstudentene har over flere uker jobbet intensivt med nye løsninger for Meny og Avonova. For Meny har studentene utforsket hvordan prediktive modeller kan gjøre nettbutikkhandelen bedre med vareforslag. Det andre studentteamet har jobbet med å automatisere årsrapporten Avonova hvert år sender ut til sine kunder.
Felles for prosjektene er at de handler om å tilgjengeliggjøre data på en måte som gjør løsningen enklere og raskere å bruke. På denne måten skapte de verdi både for kunden og sluttbrukeren. Med fokus på brukeropplevelse og automatisering, endte Avonova-gjengen opp med en imponerende effektivisering av prosessen med å lage årsrapporter. Meny-teamets fokus på maskinlæring, brukerreise og design førte til et kjempeløft av handleopplevelsen i Meny-appen.
I tillegg til kundearbeidet har studentene også hatt tid til sosiale og morsomme aktiviteter. De har blant annet deltatt på Plant & Sip, et plantekurs med noe godt i glasset, fredagspils, kino og bading. Studentene oppsummerer med at det har vært en morsom, intens og lærerik sommer.
Fast Company setter NoA Ignite på sin innovasjonsliste
