Hopp til innhold
Nyheter

Trumf: fra analogt plastkort til digital nyttetjeneste

published | byline Håkon Tønnessen

Med hjelp fra Bold og NoA Ignite lanserer Trumf en ny merkevare samt tjenester som lar medlemmer ta flere aktive valg for miljøet og egen helse.

Trumf sin nye identitet på et busstopp

Med over to millioner brukere og 20 års levetid er Trumf godt etablert i Norge. Likevel så NorgesGruppen et behov for å fornye merkevaren for å engasjere en yngre målgruppe og møte fremtidens behov.

– Gjennom innsikt og research fant vi ut at vi var nødt til å utvikle Trumf til å bli en tjeneste som den yngre målgruppen vil engasjere seg i og ha et forhold til. Jo da, penger og bonus vil alltid være viktig, men det må også finnes relevante tilbud og tjenester som blir et verktøy til å ta bedre valg i hverdagen, sier Bodil Ibrahim, produkteier for Trumf i NorgesGruppen.

– Trumf er en godt kjent merkevare her i Norge, men vi har slitt med å koble tjenestens funksjonalitet med merkevaren. Vi engasjerte NoA Ignite og Bold for å hjelpe oss med å gi merkevaren en oppdatert identitet og samtidig tenke på brukere med et enkelt mål; Spar Trumf-bonus på ting du trenger, bruk bonus på ting du vil ha, fortsetter Ibrahim.

Trumf sin nye identitet

Jørgen Krogsveen, Brand Director i Bold, forteller at den nye merkevaren er designet rundt dialogen mellom bruker og tjeneste.

– Det er en mer fleksibel og fargerik identitet som løfter frem innhold via både egne og partnerens flater. Gjennom bilder, ikoner og typografi har vi prøvd å etablere en positiv og informativ personlighet for Trumf, som kommuniserer på brukerens premisser, sier Krogsveen.

Trumf har for lengst tatt steget fra et analogt plastkort og inn i en digital verden, men har en ambisjon om å fortsette utviklingen og gi medlemmene sine flere valgmuligheter.

Hvilken miljøpåvirkning har varene du kjøper? Hvor mye salt trenger du egentlig, og hva er dine viktigste næringskilder? Ønsker du å donere bonusen din til veldedighet? Ved å åpne opp transaksjonene, kunne NoA Ignite og Bold lage en nyttig tjeneste som gir innsikt og muligheten til å ta flere aktive valg.

– Trumf sitter på enorme mengder kundedata, og ønsker å tilby kundene sine verktøy som bidrar til økt bevissthet rundt egne handlevaner. Innsiktstjenesten som vi har utviklet sammen med Trumf, aggregerer data fra kundens personlige innkjøp for å vise en oversikt over næringsinnhold og klimautslipp knyttet til mat- og drikkevarene de har kjøpt, sier William Tisdall, frontend-utvikler i NoA Ignite.

Få flere nyheter fra oss

Meld deg på vårt nyhetsbrev