Hopp til innhold
Caser

Vi hjelper Fjällräven med å bli en global aktør

Fjällräven

Fjällräven er på god vei til å bli en global aktør i et premium utendørsmarked. Dette skaper nye behov for å stimulere sterke relasjoner til deres globale community samtidig som det rigges for vekst.

Vi har hjulpet Fjällräven med å lage et digitalt økosystem. Det besto av en global digital flaggskipbutikk, online aktivering av Classic og Polar arrangementer og en innholdshub for kunnskapsutsveksling. Alt dypt forankret i merkevaren og et ønske om å inspirere folk til å utforske naturen.

person ute i naturen
fjellreven sin nettside

Premium digital retail

Den digitale handleopplevelsen må oversette merkevaren og forsterke det inn i en digital verden.

Hvert produkt fra Fjällräven er utviklet med en spesifikk utendørs kategori i bakhodet og hver del i hvert produkt har mengder av research og testing bak seg. Produkter kan bli vokset for å hente frem tidligere egenskaper og reparert for å bli brukt av neste generasjon.

Dette er relevante uttak av merkevaren mens potensielle kunder scroller gjennom nettsidens produktsider. På denne måten styrker Fjällräven sin posisjon som en premium merkevare og skaper troverdighet både før og etter salg.

fjellreven nettbutikk
fjellreven nettbutikk

Design elementer for en premium merkevare

For å styrke Fjällrävens digitale merkevare har vi identifisert behovet for et visuellt designsystem med elementer og retningslinjer som skaper en sterk og unik merkevare med høy gjenkjennbarhet. Dette var viktige kriterier da vi utviklet Fjällraven sitt nye digitale designsystem.

fjellreven nettside
fjellreven nettside