Hopp til innhold
Caser

Magiske kundeopplevelser og ny vekst med moderne digitalt univers

Gullfunn

Gullfunn ønsket å skape gode, engasjerende og sømløse handleopplevelser på tvers av sine fysiske butikker og nettbutikken. Sammen har vi laget en av verdens mest responsive løsninger for e-handel som åpner opp for mer inntjening, bedre brukeropplevelser og en fremtidssikker plattform.

Eksempel fra den nye nettbutikken til Gullfunn: The diamond icons
Eksempel fra den nye nettbutikken til Gullfunn

Husker du følelsen av å være liten og se opp på de endeløse hyllene med godteri i butikken på lørdager, og vite at du kan velge akkurat det du vil ha? Kriblingen i fingrene mens du nøye velger dine favoritter og forventningene knyttet til å nyte det du har valgt.

Det å kjøpe smykker kan for mange av oss bringe tilbake den samme følelsen i voksen alder. Og nettopp det klarer Gullfunn å fremkalle med sitt nye, fleksible digitale univers.

Sammen med Gullfunn har vi bygget en robust netthandelsløsning som tilfredsstiller behovene og forventningene kundene har når de skal kjøpe gaver eller noe fint til seg selv. Slik kan vi skape en engasjerende, personlig og minneverdig handleopplevelse.

Vi er nå rustet for alt det spennende som ligger i vår pipeline.

Charlotte Kvasnes Dahl-Jørgensen

Head of Digital & Customer Experience hos Gullfunn

Eksempel på interaksjonsdesign fra den nye nettbutikken til Gullfunn
Eksempel på interaksjonsdesign fra den nye nettbutikken til Gullfunn

Fremtidsrettet netthandelsløsning

Gullfunn konkurrerer i et tradisjonelt marked med etablerte aktører, og kampen om kundens gunst i digitale flater er større enn noen gang. For å være i stand til å opprettholde veksten, så Gullfunn behovet for effektive, skalerbare og fleksible løsninger.

Vekststrategien inkluderer forbedringer i kundereisen, økte konverteringsrater og en fremtidssikker plattform som stiller høye krav til systemfleksibilitet. For Charlotte Kvasnes Dahl-Jørgensen som er leder for Digital & Customer Experience i Gullfunn, handler dette om å gi kundene en bedre og mer sømløs opplevelse.

Brukerbehov og forventninger har dermed vært førende for løsningen, mens tekniske kapabiliteter har åpnet opp for en mer helhetlig opplevelse på tvers av fysiske butikker og nettbutikken.

Resultatet ble en fremtidsrettet netthandelsløsning som skal sikre at kundeopplevelsene øker både markedsandelen og inntjeningen for Gullfunn. Charlotte gleder seg aller mest til å få en mer moderne løsning, der alt er mer sikkert, stabilt og skalerbart.

Eksempel på det nye interaksjonsdesignet på gullfunn.no
Eksempel på det nye interaksjonsdesignet på gullfunn.no

En sømløs kundeopplevelse som ivaretar brukerens behov

Utfordringene vi i NoA Ignite ofte ser innenfor digital handel handler om å ivareta merkevaren og skape attraktive og emosjonelle drivere i kundereisen. Samtidig må handleopplevelsen følge beste praksis for brukeropplevelse og konverteringsoptimalisering. Altfor ofte er det et gap mellom merkevareopplevelsen i butikk og nettbutikken – enten det gjelder en brand store eller en forhandler som selger hundrevis av merkevarer. 

Effektive digitale handelsløsninger må baseres på god brukeropplevelse og kundereiser som løser kundens behov. Samtidig må løsningene og arkitekturen som ligger bak nettbutikken, gi de ansatte gode verktøy som spiller på lag med organisasjonens systemer og arbeidsrutiner.

Charlotte forteller at den nye løsningen sammenlignet med den gamle, er som«natt og dag».

— Vi har blant annet fått et nytt ordrehåndteringssystem (OMNIUM), som gjør at vi nå kan samle alle kjøp som gjennomføres, både i butikk og på nett, i et system. Det gir oss mye bedre innsikt, data og oversikt på tvers av butikker og nett. Slik kan vi forbedre drift og ikke minst tilgjengeliggjøre flere produkter for kunden.

I tillegg har vi fått på plass Sanity, et publiseringssystem for innhold som det veldig lett å jobbe i, både med innhold og produkter. Vår E-commerce manager, vil sammen med resten av innholdsteamet få mulighet til å lage veldig mye bra innhold i denne løsningen.

Eksempel på nytt design i Gullfunns nye nettbutikk
Eksempel på nytt design i Gullfunns nye nettbutikk
Eksempel på nytt design i Gullfunns nye nettbutikk
Eksempel på nytt design i Gullfunns nye nettbutikk

En av verdens mest responsive løsninger

Gjennom samarbeidet med Gullfunn har vi jobbet med både «baksiden» og «kundefronten» av løsningen. Slik har vi lagt til rette for at de kan jobbe mer effektivt med produkter, kampanjer, ordrehåndtering, kundeservice og bruk av data for å møte kundenes forventninger nå og i fremtiden. 

Sammen med våre teknologipartnere har vi laget et sett med løsningskomponenter som effektivt kan tilpasses og settes sammen for å løse akkurat Gullfunns behov.

Det er så givende å jobbe med en kunde som tør å satse på fremtiden! Resultatet er at vi har laget en av verdens mest responsive løsninger uten å gå på kompromiss av kundeopplevelse, kvalitet eller robusthet, og uten at det koster en formue.

Marius Kavlie-Jørgensen Økland

Kundedirektør i NoA Ignite

Charlotte Kvasnes Dahl-Jørgensen, leder for Digital & CustomerExperience i Gullfunn
Charlotte Kvasnes Dahl-Jørgensen, leder for Digital & CustomerExperience i Gullfunn
Marius Kavlie-Jørgensen Økland, kundedirektør i NoA Ignite
Marius Kavlie-Jørgensen Økland, kundedirektør i NoA Ignite

Fremtidens gode handleopplevelser

Vi er stolte av å kunne lansere en moderne netthandelsløsning sammen med Gullfunn som vil skape vekst og gode kundeopplevelser gjennom et unikt og engasjerede produkt. For å lykkes med digital handel er gode handleopplevelser helt avgjørende.

Dette skaper vi gjennom samspill mellom design, UX, merkevare og teknologi. Kundenes forventninger til raske, responsive og effektive nettbutikker endres hele tiden på bakgrunn av hva konkurrentene gjør og hva som skjer i andre bransjer. 

– Vi har nå en avansert og robust netthandelsløsning. Dette gir oss et veldig godt utgangspunkt for mye spennende innovasjon i samarbeid med NoAIgnite. Jeg gleder meg til å prøve ut nye spennende forretningsideer, lage enda bedre kundereiser og serviceløsninger samt leke mer med AI og personalisering, avslutter Charlotte.

Nettstedet er under kontinuerlig utvikling, og design og analyse er fortsatt en viktig del av leveransen.

Inspirasjonsartikkel på gullfunn.no med bryllupstema
Inspirasjonsartikkel på gullfunn.no med bryllupstema

Dette leverte vi

  • Prosessledelse
  • Merkevarestrategi
  • Brukerinnsikt og brukeropplevelse
  • Interaksjonsdesign
  • Grafisk design
  • Designsystem
  • Innholdsdesign
  • Systemarkitektur
  • Frontend og backend utvikling

Teknologi

  • Sanity (CMS)
  • Omnium (OMS)
  • Voyado Elevate (Product Discovery & Personalization)
  • Voyado Engage (CRM)
  • Bluestone (PIM)
  • Klarna og Vipps (Payment)
  • iGive (gavekort)
  • nShift (Delivery)
  • Vision Point (POS)
  • Kindly (Chat)
  • Cloudflare (Hosting & CDN)
  • ChatGPT (content)
  • Power BI (BI)
  • Sentry (Monitor)
  • GA4 (Analytics)
  • AzureAD (IAM)

Har du et problem som skal løses?

Kontakt oss