Magiske kundeopplevelser og ny vekst med moderne digitalt univers

Gullfunn ønsket å skape gode, engasjerende og sømløse handleopplevelser på tvers av sine fysiske butikker og nettbutikken. Sammen har vi laget en av verdens mest responsive løsninger for e-handel som åpner opp for mer inntjening, bedre brukeropplevelser og en fremtidssikker plattform. 

Vi leverte

Prosessledelse
Merkevarestrategi
Interaksjonsdesign

Kunde

Gullfunn

Kort oppsummert

Sammen med Gullfunn har vi laget en fremtidsrettet netthandelsløsning som skal sikre at kundeopplevelsen øker både markedsandelen og inntjeningen for Gullfunn.

Den nye nettbutikken gir en mer personalisert og minneverdig opplevelse. Samtidig gjør arkitekturen bak at de ansatte kan jobbe mer effektivt med ordrehåndteringer, produkter, kampanjer, data og kundeservice for å bedre møte kundenes forventninger.

Person holder iPhone som viser Gullfunn sine nettsider
iPhone ligger på benk som viser Gullfunn sine nettsider

Engasjerende, personlig og minneverdig handleopplevelse

Husker du følelsen av å være liten og se opp på de endeløse hyllene med godteri i butikken på lørdager, og vite at du kan velge akkurat det du vil ha? Kriblingen i fingrene mens du nøye velger dine favoritter og forventningene knyttet til å nyte det du har valgt. 

Det å kjøpe smykker kan for mange av oss bringe tilbake den samme følelsen i voksen alder. Og nettopp det klarer Gullfunn å fremkalle med sitt nye, fleksible digitale univers. 

I tett samarbeid med Gullfunn har vi skapt en engasjerende, personlig og minneverdig digital handleopplevelse. Med nye tekniske løsninger og en visuell oppdatering, oppleves nå kundeopplevelsen som langt mer helhetlig og sømløs på tvers av fysiske butikker og nettbutikken.  

Nettbutikkløsningen i seg selv er en av verdens mest responsive løsninger, og har lagt til rette for at kundeopplevelsen skal øke markedsandelen og inntjeningen for Gullfunn. 

Den nye arkitekturen som ligger bak nettbutikken gjør at de ansatte kan jobbe mer effektivt med produkter, kampanjer, ordrehåndtering, kundeservice og bruk av data for å møte kundenes forventninger nå og i fremtiden.  

Utklipp fra ulike deler av Gullfunn sine websider
Utklipp fra ulike deler av Gullfunn sine nettsider

“Jeg gleder meg til å prøve ut nye spennende forretningsideer, lage enda bedre kundereiser og serviceløsninger samt leke mer med AI og personalisering.”

Charlotte Kvasnes Dahl-Jørgensen, Head of Digital & Customer Experience hos Gullfunn 

Hvordan skape en fremtidsrettet netthandels-løsning som gir konkurransefordeler?

Gullfunn konkurrerer i et tradisjonelt marked med etablerte aktører, og kampen om kundens gunst i digitale flater er større enn noen gang. Vekststrategien til Gullfunn inkluderte blant annet å forbedre kundereisen og øke konverteringsgraden i nettbutikken. De ønsket også en mer fremtidssikker plattform som stiller høye krav til systemfleksibilitet.  

For å kunne opprettholde kundevekst og gi brukerne en bedre, mer sømløs opplevelse, så Gullfunn behovet for effektive, skalerbare og fleksible løsninger. 

Ikke minst var det viktig å ivareta merkevaren, skape attraktive og emosjonelle drivere i kundereisen og tette gapet mellom merkevareopplevelsen i butikk og nettbutikken.  

— Vi har nå en avansert og robust netthandelsløsning. Dette gir oss et veldig godt utgangspunkt for mye spennende innovasjon i samarbeid med NoA Ignite, forteller Charlotte Kvasnes Dahl-Jørgensen som er Head of Digital & Customer Experience hos Gullfunn.

Macbook som står på benk og er på Gullfunn sine nettsider

En av verdens mest responsive løsninger

Sammen med Gullfunn har vi bygget en robust netthandelsløsning som vil skape vekst og gode kundeopplevelser gjennom et unikt og engasjerede produkt. Dette har vi gjort ved å jobbe på tvers av design, brukeropplevelse (UX), merkevare og teknologi. 

Brukerbehov og forventninger har vært førende for løsningen, mens tekniske kapabiliteter har åpnet opp for en mer helhetlig opplevelse på tvers av fysiske butikker og nettbutikken. Sammen med våre teknologipartnere har vi laget et sett med løsningskomponenter som effektivt kan tilpasses og settes sammen for å løse akkurat Gullfunns behov. 

Charlotte forteller at den nye løsningen sammenlignet med den gamle, er som «natt og dag». 

— Vi har blant annet fått et nytt ordrehåndteringssystem (OMNIUM), som gjør at vi nå kan samle alle kjøp som gjennomføres, både i butikk og på nett, i et system. Det gir oss mye bedre innsikt, data og oversikt på tvers av butikker og nett. Slik kan vi forbedre drift og ikke minst tilgjengeliggjøre flere produkter for kunden. 

I tillegg har vi fått på plass Sanity, et publiseringssystem for innhold som det veldig lett å jobbe i, både med innhold og produkter. Vår e-commerce manager vil sammen med resten av innholdsteamet få mulighet til å lage veldig mye bra innhold i denne løsningen. 

Nettstedet er under kontinuerlig utvikling, og design og analyse er fortsatt en viktig del av leveransen for å forbedre og iterere. 

“Det er så givende å jobbe med en kunde som tør å satse på fremtiden! Resultatet er at vi har laget en av verdens mest responsive løsninger uten å gå på kompromiss av kundeopplevelse, kvalitet eller robusthet, og uten at det koster en formue.”

Marius Kavlie-Jørgensen Økland, Kundedirektør i NoA Ignite 

Bli kjent med kunden

Halskjede

Gullfunn

Gullfunn er en anledningsbutikk med over 50 års tradisjon som en ledende faghandel innen gullsmed- og urmakerbransjen. De tilbyr et nydelig og tidløst utvalg av smykker, klokker og gaver til alle anledninger.

Tjenester

Interaksjonsdesign
Innholdsdesign
Grafisk design
Brukerinnsikt og brukeropplevelse
Merkevarestrategi
Prosessledelse

Teknologi

Frontend-utvikling
Backend-utvikling
Systemarkitektur
Sanity, Omnium, Voyado, PowerBI, Cloudflare mm