Hopp til innhold
Caser

Hvordan legge til rette for at 1 million TV-abonnenter kan bli enda flere?

Allente

Gjennom relevant innhold tilpasset målgruppene og tydelige produktpakker og prisstrukturer har vi lagd en helt ny e-handelsløsning som skal skape ytterligere kundevekst for Allente.

Tre skjermbilder av allente.no

Utfordringen

Allente er fusjonen mellom Canal Digital og Viasat. Fra tidligere å være to organisasjoner med ulikt programtilbud og totalt åtte nettsteder på fire språk, ønsket Allente en felles nordisk digital salgsplattform. Konkurransen i TV- og strømmemarkedet er stor, og kundene sliter med å orientere seg i sammensatte pris- og produktstrukturer. Kundene kontaktet derfor ofte kundeservice selv om svarene kunne finnes på nett.

Skjermbilder av Allente-appen
Skjermbilder av allente.no
Skjermbilder av allente.no

Resultatet

Gjennom en innholds- og designdrevet prosess lagde vi i løpet av seks måneder en online salgsplattform for Allente, søkemotoroptimalisert og med tydelige call to actions. Der kan abonnentene administrere sine avtaler via Min Side. Profilen og grensesnittet fremstår friskt og moderne, og løsningen er bygget på plattformen Episerver DXP. Det som før var ulike selskaper og markeder har nå et felles uttrykk, den interne innholdsproduksjonen er effektivisert.

Ulike TV-pakker på allente.no

NoA Ignite ledet oss gjennom en intens og givende prosess. Vi er imponert over hvordan de tok vårt brand og merkevareløfte over i en digital brukeropplevelse. Men denne e-commerce-løsningen er vi rustet til økt online salg og enda flere selvbetjente kunder.

Caroline Størmer-Nilsen, Director Brand and Marketing, Allente Nordic

Skjermbilder av allente.no
Ulike TV-pakker på allente.no

Slik gikk vi frem

Vi var ansvarlige for prosessledelse, forankring i organisasjonen, UX-design og teknisk utvikling sammen med Allentes IT-avdeling. I tillegg bidro vi på innholdsstrategien og produserte innhold på fire språk. Hele prosessen foregikk i koronaperioden, noe som betød at alle møter og workshoper ble holdt på Teams.

Vi jobbet i tett samarbeid med Nord DDB, som utviklet kommunikasjonskonseptet og den grafiske profilen, mens vi sto for den digitale delen av uttrykket. Underveis testet vi kjøpsflyt og produktpresentasjoner for å sikre at folk forsto dette komplisert området bedre.

Skjermbilder av allente.no
Ulike filmer og serier på allente.no
Allente.no på en iPhone

Dette leverte vi

Har du et problem som skal løses? La oss finne nye veier sammen!

Kontakt oss