Hvordan skape morgendagens finansprodukter?

Finansproduktene som tilpasser seg kundenes behov i hastigheten som kreves vinner kundene. Men hvordan faktisk få dette til i en finansinstitusjon som lever i en jungel av reguleringer, sikkerhetskrav og langsomme prosesser? Hør hvordan en av Nordens største banker - SEB - utfordret tradisjonell styring og ledelse, og med det har skapt verdifulle finanstjenester. Dette blir en inspirerende morgen med banken som tidligere har blitt kåret til Sveriges beste bank, og skilt seg ut i sitt fokus på digitalisering. Velkommen til frokostseminar med App Shack og NoA 5. juni.

Dette arrangementet tok sted 5. juni. Ta gjerne kontakt med oss for å få en oppsummering!

Kundesentrisk strategi vinner

Nylig ble resultatene fra undersøkelsen Norsk Kundebarometer 2024 publisert, der kundene gir sin mening om bedrifter de kjøper varer og tjenester fra. De som topper listen oppnår suksessen fordi de har en såkalt «kundesentrisk strategi» i følge Pål Rasmus Silseth som leder undersøkelsen. Det vil si at de kontinuerlig og iherdig tilpasser seg kundenes behov og ønsker. Bank- og forsikringsaktører har i lang tid gått foran i digitaliseringen og vist vei for rasjonelle, digitalt orienterte kunder. For bevare kundenes lojalitet er bankene nødt til å samle innsikt og fortløpende skreddersy produktet sitt til brukerens behov. Men hvordan rigge organisasjonen - enten den er av stor eller liten størrelse - for å komme opp i hastigheten som kreves for å skape en kundesentrisk løsning?

Sammen med App Shack inviterer vi til frokostseminar 5. juni, hvor du hører hvordan Johan Öbrink har satt fart på utviklingsarbeidet med autonome produktteam i SEB. Johan Öbrink er Digital strateg i SEB, og har stått i bresjen for å utvikle innovative digitale produkter som SEB Neo, SEB Unquo og SEB Embedded.

Denne morgenen får du høre han fortelle om hvordan SEB har lykkes med autonome team som er villige til å eksperimentere og feile, hvor målet er å lansere løpende «minimum viable products» (MVP-er) for å sette ideene ut i virkeligheten, og med det innoverer fra innsiden.

Du blir bedre kjent med

Johan Öbrink fra SEB

Johan Öbrink - Digital strateg i SEB

Johan Öbrink startet sin karriere innen tech som en gutteromsnerd da han begynte å programmere på sin VIC20 i en alder av 8. I dag er han digitalstrateg i SEB og blir hyppig sett på TV4 som ekspert på digitalisering, IT-sikkerhet og teknologiens effekter på mennesker og samfunn.

Innovatørene fra App Shack

App Shack er et prisvinnende teknologiselskap spesialisert på utvikling av mobile apper. Fra Oslokontoret jobber de med kunder som NFF, og appen «Get Set - Train Smarter», som Den internasjonale olympiske komité (IOC) står bak.

Pål Rasmus Sileseth

Pål Rasmus Silseth - Leder av Norsk Kundebarometer

Pål Silseth har vært prosjektleder for Norsk Kundebarometer (BI) siden 2000 og høyskolelektor ved Handelshøyskolen BI. Han har arbeidet med over 100 norske bedrifter for å forbedre kundetilfredshet og lojalitet. I 2013 var han med og startet Barcode Intelligence AS, hvor han idag er partner.

På scenen

08:30

Dørene åpner, frokost og kaffe fra vår barista David serveres

Agenda

09:00

Foredrag med Johan Öbrink: Smidig arbeidsmetodikk til inspirasjon for en hel bank

09:30

Panelsamtale: Hvordan kan bank- og finansbransjen bli mer kundesentriske?

– Vår misjon er å transformere gode ideer til banebrytende teknologi som skaper vekst for våre kunder, sier CEO i App Shack, Joseph Dickenson. Bli bedre kjent med dem i denne videoen.

Vi gleder oss til å tilbringe morgenen sammen!

Har du noen spørsmål om arrangementet eller oss i NoA? Ta gjerne kontakt med vår markedssjef Martine Haavi gjennom å klikke her.

Utsiden av NoA Ignite sine kontorer

NoA Ignite

Vi er 400+ konsulenter folk med ambisjon å skape verdifulle løsninger sammen med kundene våre gjennom teknologi, design og strategi. Vi jobber med kunder som Norgesgruppen, Sporveien og Gullfunn.