Vi tilbyr markedsledende IT-løsninger for Service Management. Vårt mål er å bidra til kontroll, trivsel og økt produktivitet i virksomheter. Med trivsel, balanse og engasjement som våre kjerneverdier, fokuserer vi på å hjelpe organisasjoner med å levere bedre tjenester ved å skape effektive prosesser og digitale løsninger.

Service Management

Våre tjenester og teknologi-partnere

Matrix42

Matrix42 er anerkjent som en markedsledende leverandør av Enterprise Service Mangement-verktøy.

  • Matrix42 Service Management Enterprise-tjenesten produseres av Matrix42, med hovedkontor i Finland, og har avdelinger og partnere i de fleste europeiske land. Som børsnotert selskap vokser Matrix42 kontinuerlig og har en visjon om å være den ledende europeiske produsenten av Service Management-systemer, og dermed være et attraktivt europeisk alternativ til de store globale aktørene.

  • Matrix42 er svært fleksibelt og kan tilpasses til de mest avanserte behovene uten behov for koding. Samtidig leveres systemet med ferdigkonfigurerte løsninger basert på erfaring og tilpasset nordiske forhold. Dette gjør at Matrix42 kan tas i bruk raskt og effektivt for en rekke bruksområder, inkludert forvaltning av IT-tjenester, HR-tjenester og mange andre tjenesteområder. Med Matrix42 er veien kort fra anskaffelse til faktisk nytte, samtidig som man har mulighet til å optimalisere og automatisere ytterligere når man er klar for det.

  • Matrix42 er en pioner innen utviklingen av ny teknologi som er både fornuftig og nyttig. Effie AI er Matrix42s vennlige digitale assistent som bruker innovativ NLP (naturlig språkprosessering) og generativ AI for AI-assistert Service Management. Med bruk av sikre AI-teknologier hjelper Effie AI både saksbehandlere og sluttbrukere med å øke produktiviteten og forbedre arbeidsdagen.

Nilex

Nilex Service Platform har oppnådd suksess på grunn av sin enkelhet og brukervennlighet.

  • Nilex Service Platform produseres av Nilex AB i Helsingborg, med to salgskontorer i Sverige og partnere i 10 land, og selskapet opplever kontinuerlig vekst. Med 40% av de største kommunene i Norge som kunder, samt en betydelig tilstedeværelse i Sverige og Danmark, har Nilex et sterkt fotfeste i regionen.

  • Nilex Service Platform har oppnådd suksess på grunn av sin enkelhet og brukervennlighet. Løsningen oppleves intuitiv og enkel å bruke, samtidig som den tilbyr avanserte funksjoner som kan tilpasses organisasjonens spesifikke behov. Dette gjør at Nilex Service Platform blir godt adoptert og gir stor verdi for kundene.

  • Nilex Service Platform er et svært funksjonsrikt, fleksibelt og tilpasningsdyktig system som kan skreddersys gjennom konfigurasjon i et grafisk grensesnitt. Kundene kan utvide bruken og videreutvikle løsningen etter behov og modenhet. Enten det er behov for selvforvaltning eller ekstern støtte og videreutvikling, tilbyr Nilex erfaring og kunnskap for å møte kundens behov.

BMC FootPrints

BMC Footprints er et svært brukervennlig verktøy for servicedesk. Det gjør sporing av hendelseshåndtering og ressursforvaltning enkelt.

  • BMC FootPrints er et IT Service Management-system designet med fokus på hvordan mennesker bruker teknologi. Systemet er ITIL-verifisert for 6 prosesser og leveres som en On-Premises-løsning, installert på kundens servere.

  • Konseptet “Consolidated Service Desk” ble introdusert i det nordiske markedet allerede i 2007, og siden den gang har vi hjulpet kunder med å konsolidere og automatisere en rekke arbeidsprosesser innen ulike virksomhetsområder.

    Selv om hovedbruksområdet for BMC FootPrints er IT Service Management, har flertallet av kundene våre utvidet bruken til å omfatte struktur- og prosessestøtte utenfor IT. Dette viser den brede anvendeligheten og fleksibiliteten til systemet.

Om Service Management

Vi forstår viktigheten av å levere god service, og et effektivt servicesystem bør gjøre det enkelt å hjelpe andre, samtidig som det gir brukerne muligheten til å løse problemer på egenhånd. Vi streber etter å gi våre kunder de beste løsningene som bidrar til kontroll, trivsel og økt produktivitet. Derfor støtter vi et bredt spekter av servicemedarbeidere i både offentlig og privat sektor, inkludert Norges største kommuner, fylkeskommuner, statsforvaltning og private virksomheter, med å oppnå dette målet.

Vårt bidrag til kontroll, trivsel og økt produktivitet i din virksomhet

Rask oppstart – kort time-to-value
Med Inlead Leveransemetodikk får vi løsningen i produksjon på få uker. Du oppnår raskt kontroll og kan begynne å høste gevinstene tidligere.

Redusert risiko
Vår dokumenterte erfaring med markedsledende Service-Management-plattformer gir forutsigbare leveranser og en helhetlig løsning – uten overraskelser.

Kostnadseffektiv
Optimal bemanning og høy grad av konfigurasjon (fremfor dyr kodeutvikling) betyr færre timer, lavere oppstartskostnad og raskere avkastning.

Fokus på innhold og verdi
Når plattformen er oppe, kan vi konsentrere oss om det som virkelig differensierer din virksomhet – smart automatisering, selvbetjening og gode brukeropplevelser som øker produktiviteten og trivselen.

Slik leverer vi verdi

Vi anbefaler alltid plattform ut fra virksomhetens behov, modenhet og eksisterende økosystem – målet er kontroll, trivsel og økt produktivitet.

Kontakt oss – la oss tenke høyt sammen.

Kristine Tveit

Seniorrådgiver
+47 470 66 943
> kristine.tveit@noaignite.com

Per Magne Espedal

Seniorrådgiver
+47 905 95 470
> per.magne.espedal@noaignite.com