NoA er Skandinavias ledende aktør når det kommer til å skape kundedrevet vekst. NoA består av en rekke prisvinnende selskaper med ulike komplementære kompetanser som sammen danner et sterkt nettverk av kreativitet, tech og data.
Thomas Høgebøl, NoAs arbeidende styreleder og grunnlegger av NoA, sier dette om oppkjøpet: “Ved å gå inn i det finske markedet blir vi en fullverdig nordisk spiller. Bob the Robot og DK&A er begge ledende aktører innenfor sine respektive områder; Bob the Robot er det ledende og et av de mest prisbelønte kreative reklamebyråene gjennom de siste 10 årene, mens DK&A til sammenligning er en nykommer som leverer enestående digitale produkter og tjenester. Sammenlagt vil NoA ha mer enn 140 ansatte i Finland som betjener kunder lokalt, regionalt og internasjonalt”.
NoA har en nøye planlagt strategi når det gjelder å invitere nye selskaper ombord, forklarer Mikael Jørgensen, konsernsjef i NoA: “Når vi planlegger vår vekst – og i dette tilfellet vår ekspansjon til Finland – bruker vi i NoA en «playbook» til å vurdere selskaper. Vi så at både Bob the Robot og DK&A var perfekte matcher da de begge leverer eksepsjonelt arbeid og resultater for sine kunder. Samtidig har de en kultur som fremmer samarbeid og støtter ekte, godt håndverk. Det er akkurat dette tankesettet som kreves for å bli en del av NoA-familien – et tankesett som er avgjørende for å fungere som strategiske partnere og betjene våre kunder på den beste måten; som spesialister på kundedrevet vekst”.
Har designere ansvar for å motvirke strukturell ulikhet?
